Isnin, 7 Mei 2012

Laporan Mesyuarat AJK PPTSPF1 02/2012


Semalam bertempat di rumah Pengerusi telah berlangsungnya mesyuarat AJK PPTSPF1 Bil 02/2012. Seramai 14 orang AJK telah hadir dan pelbagai isu setempat telah dibincangkan dan diputuskan secara kolektif di antara semua AJK.

Isu-isu yang telah diputuskan dan boleh dikongsikan di laman ini adalah seperti berikut :

1. Khariat Kematian - Surau Darul Taqwa
- terbuka kepada semua warga taman yang beragama Islam.
- setiap kematian ahli akan menerima wang tunai RM1000.00
- pihak pengurusan surau akan memberikan kerjasama menguruskan jenazah.
- skim ini akan melindungi 7 orang termasuk pemohon skim ini.
- Bayaran RM50 dikenakan termasuk RM20 wang pendaftaran. RM30 untuk tahun yang berikutnya.
- borang boleh didapati di laman ini di bahagian Menu "Borang Persatuan".
-borang yang lengkap boleh diserahkan kepada AJK persatuan.

2. Kutipan Yuran Ahli RM12 untuk Tahun 2012

Kepada semua warga taman, kutipan Yuran Ahli bagi tahun 2012 akan djalankan oleh AJK-AJK yang telah dilantik. Di minta kepada semua warga taman dapat membuat bayaran dan memberikan kerjasama sepenuhnya.

3. Gotong-royong Perdana akan dilaksanakan dalam tempoh terdekat ini dan mengkhususkan ke kawasan rumah 2 tingkat dan juga disekeliling Gelanggang Serbaguna taman. Tarikh dan masa akan di beritahu kelak.

4. Penubuhan Belia Warisan Sri Pulai telah di hantar ke Kemeneterian Belia dan Sukan, Putrajaya, menunggu kelulusan kementerian. Persatuan juga bersetuju membenarkan AJK Penaja menjalankan aktiviti belia di kawasan taman.

5. Persatuan mengucapkan  tahniah kepada semua yang telah terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam menjayakan Pertandingan Futsal B15 tahun yang telah diadakan dengan jayanya pada 13/3/12 yang lalu.

6. Aktiviti "bermoreh" di Pondok Kawalan 1 keselamatan untuk taman akan di wujudkan akan digerakkan semula terutamnya malam minggu.

7. Persatuan bersetuju untuk mengadakan Pertandingan Bowling dan juga Sukaneka  pada tahun ini.

8. Mesyuarat juga bersetuju untuk meluluskan pembelian meja ping pong dan net bola tampar untuk kegunaan aktiviti sukan bagi warga taman.

Tiada ulasan: