Selasa, 23 Oktober 2012

Liputan Gotong-Royong Perdana 2 Pada 21/10/12

As-salam dan Salam Satu Malaysia

 
 


 
Pada hari Ahad yang lepas telah berlangsungnya Program Gotong-Royong Perdana 2, anjuran PPTSPF1 dengan kerjasama Belia Warisan Sri Pulai. Program kali ini menumpukan ke kawasan padang permainan kanak-kanak dan sekitarnya.


Warga taman berkumpul jam 8 pagi dan bersarapan di khemah yang disediakan. Program gotong-royong ini mendapat kerjasama dari Majlis Perbandaran Seremban yang telah melakukan pungutan sampah dan bahan buangan sebanyak 3 kali dengan bantuan warga taman. Jabatan Kesihatan Seremban turut serta dalam aktiviti gotong-royong dengan mengedarkan "abeits" untuk menghalang dari nyamuk aedes membiak dan flyers berkaitan demam denggi kepada warga taman.

SWM turut menempatkan sebuah tong roro di Jalan Persiaran Sri Pulai untuk kegunaan warga taman membuang barangan terpakai. Aktiviti Gotong-royong ini akan dapat mengekalkan kebersihan taman.
Warga taman boleh melihat 70 keping gambar yang sempat dirakamkan sepanjang program ini dengan melayari picasaweb.google.com dan menaip "Gotong-Royong Sri Pulai 1 - 211012" di bahagian "search".

Kebersihan Taman Kita Adalah Tangungjawab Kita






Tiada ulasan: